Eilandhoppen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicolien - WaarBenJij.nu Eilandhoppen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicolien - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen!

Door: nicolienzoon

Blijf op de hoogte en volg Nicolien

11 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen,
Allereerst heel erg bedankt voor jullie lieve reacties op mijn vorige reisverslag, dat was heel leuk om te lezen!
Na 2 weken vrijwilligerswerk in Sangklaburi ben ik verder gaan reizen naar de eilanden van Thailand. De busreis er naartoe was een drama. We vertrokken om 11 uur 's ochtends en om 4 uur 's nachts kwamen we aan bij de ferry naar Koh Pha Ngan. Wat de busreis nog erger maakte was dat ik ziek was. Dat vonden ook de andere mensen in de bus erg prettig:p De boot naar het eiland vertrok pas om 7 uur, dus moest ik daar eerst nog 3 uur wachten. Om half 12 bereikte ik dan eindelijk het eiland Koh Pha Ngan. De aanblik van het eiland maakte alles goed; witte stranden, een helderblauwe zee en overal palmbomen. Koh Pha Ngan is een eiland beroemd om zijn strandfeesten. Het allerbekendst zijn de full moon partys die, hoe verzinnen ze het, worden gehouden met volle maan. Tijdens die feesten beschildert iedereen zichzelf met body-paint en wordt er gefeest tot de zon opkomt. Maar mocht je niet op Koh Pha Ngan zijn met volle maan (zoals ik) dan zijn er ook nog de half moon, black moon en quartermoon party's die bijna net zo'n gekkenhuis zijn. Ik heb nog geen moon-party meegemaakt maar ook de rest van de dagen zonder maan-gerelateerde titel wordt er gefeest op het strand, dus wanneer je ook komt, feesten zijn er zat, en leuk ook. De feesten zijn letterlijk op het strand. Je kan er limbo-dansen onder een stang die in de brand staat, stoelendansen, er zijn vuurshows en de liefhebbers mogen vuurspuwen. Dit is niet aan te raden als je dronken bent want 1 jongen die ik kende ging vuurspuwen en slikte vrvolgens de petrol in en kon meteen afgevoerd worden naar de eerste hulp. Morgen ga ik een half moon party meepakken en ik ben heel erg benieuwd hoe dat dan wel niet moet zijn.
Natuurlijk doe ik meer dan alleen feesten. Zo heb ik gesnorkeld (heel leuk!), een boottocht gemaakt en een natuurpark bezocht. Ook zwem ik veel in de zee die praktisch voor mijn hoteldeur ligt. Verder ga ik overdag soms het stadje in om over de markt te lopen.
Zondag reis ik met 2 meiden door naar andere nabijgelegen eilanden. Zij zijn nog voor 10 dagen in Thailand dus daarna is het voor mij nog open wat ik ga doen. Maar ik heb genoeg leuke plannen dus dat komt ook wel goed.
Sorry voor deze jaloersmakende update, het spijt me;).
Ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere reis!
Hele dikke knuffel van Nico

  • 11 Maart 2011 - 09:17

    Iris:

    Wauw Nico wat is dit een gaaf bericht van je! Hoe jaloers wil je iedereen hebben ;-). Klinkt echt geweldig daar! Heel veel plezier op je moonparty! Kijk uit naar je volgende bericht. Liefs Iris

  • 11 Maart 2011 - 10:51

    Ron En Carolien:

    Volgens mij is half moon met 1 bil bloot,
    als je maar lol hebt.
    Dus je moet voor de full moon gaan.
    Sympa dat je begint met ziek in de bus en dan voor ons zo misselijkmakend eindigd met snorkelen,witte stranden en blauwe zee,terwijl je weet dat wij na 1 dag Egypte alweer terug moesten,
    bedankt pik!
    Nog wat,je laatste sms kreeg ik 8 keer,
    dat is wel genoeg hoor.
    Have fun,
    Liefs, Ron en Carolien.

  • 12 Maart 2011 - 16:37

    Erna Greve:

    hoi nicolien ook ik lees trouw je verslagen en het lijkt wel een grote droom parties everywhere en af en toe een beetje werken maar ik zou maar geen gebakken sprinkanen meer
    eten want daar kan je maag niet zo goed tegen hou je haaks liefs erna

  • 14 Maart 2011 - 21:21

    Trainer:

    He Nico!

    Hoezo jaloers? Hier is het ook al 15 graden met af en toe wat zon en de vogels fluiten er ook al weer lekker op los! Nou okeee een klein beetje misschien wel, want het is wel echt super natuurlijk, wat je allemaal meemaakt! Ik ben benieuwd naar de feesten;) Goed dat je snorkelt, dan hou je je conditie (een beetje) op peil, kun je meteen met hockey doorgaan als je terugkomt :P.
    Heeel veel plezier,

    Tot het volgende verhaal;)

    Xxx

  • 17 Maart 2011 - 19:31

    Linda (van De Slager:

    hoi Nicolien,hoorde van ronals dat je in thailand zit dus heb ikje ff opgezocht. Wat gaaf om mee temaken joh! Ik wens je nog heel veel plezier en geniet van elk moment. Liefs je ex collega linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Vrijwilligerswerk en reizen door Azië!

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2011

Nepal

13 Mei 2011

Mumbai en Varanassi

01 Mei 2011

Goa :)

16 April 2011

Vrijwilligerswerk @ Palampur

11 April 2011

Indiaaaa
Nicolien

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 10365

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 30 Mei 2014

Zuid Amerika

10 Februari 2011 - 20 Juni 2011

Vrijwilligerswerk en reizen door Azië!

Landen bezocht: