Indiaaaa - Reisverslag uit New Delhi, India van Nicolien - WaarBenJij.nu Indiaaaa - Reisverslag uit New Delhi, India van Nicolien - WaarBenJij.nu

Indiaaaa

Door: nicolienzoon

Blijf op de hoogte en volg Nicolien

11 April 2011 | India, New Delhi

Hee lieve allemaal,
Ik schrijf dit reisverslag op een computer met windows 98 en tussen de stroomuitval door, dus dat is een heel gedoe! Vorige week vrijdag was het dan eindelijk zover: India! Ik had me al heel wat jaren er op voorbereid en van gedroomd, maar niets is vergelijkbaar met de realdeal. India is werkelijk een gekkenhuis. Het verkeer is gewoon niet te beschrijven. Dacht ik dat Thailand heftig was, dat is echt niets vergeleken bij India. Tuktuks, riksja's, taxi's, fietsers, kamelen, koeien, ezels, geiten; alles loopt door elkaar op de weg. Het record mensen op 1 motorfiets staat op dit moment op 7 en het record mensen in 1 tuktuk nadert de 100. Het is echt gekkenhuis. Het beste is gewoon je ogen dichthouden in de tuktuk anders krijg je een hartverzakking.
India is totaal anders dan Thailand. Na mijn 7 weken feesten en genieten in Thailand brengt het leven in India mij weer met beide benen op de grond. In Thailand had ik zo'n toptijd gehad dat ik vergeten was dat het leven niet voor iedereen zo leuk en makkelijk is. Gelukkig heeft India meer dan dat. De vrouwen in India zijn werkelijk prachtig. De sari's zijn onwijs mooi en kleurrijk en de vrouwen hebben allemaal prachtig lang zwart haar. Ook de natuur is heel mooi.
Ik werd vrijdagavond opgehaald van het vliegveld en ben ik naar mijn hotel gebracht. De rest van mijn groep lag toen al in bed dus die heb ik de volgende dag ontmoet. 4 jongens en nog 3 andere meiden. De groep is erg gevarieerd. De oudste is 36 en de jongste 19 en ze komen overal vandaan; Duitsland, Engeland, Amerika en Mexico. De groep is erg gezellig en ik kan het met iedereen goed vinden.
De eeste dagen hebben we Delhi verkend (gekkenhuis). Daarna zijn we naar Agra gegaan en hebben we de Taj Mahal bezichtigd. Dat was heel onwerkelijk om er dan echt daadwerkelijk voor te staan. De Taj Mahal is echt prachtig. Ik was er met de zonsondergang en dat was erg mooi. Daarna zijn we met de trein naar Jaipur gegaan. Daar heb ik markten bezocht en het stadscentrum, de pink city bekeken. Daarna hadden we genoeg van de hectiek van de Indiase steden en zijn we naar Pushkar gegaan. Pushkar is een stadje midden in de woestijn van India. Daar is het overdag niet te harden zo heet. Ik heb een poging gedaan tot sightseeing maar het was echt te heet. Rond 4 uur in de middag zijn we met z'n allen op een kameelsafari gegaan. Dat was echt onwijs leuk. Je had allemaal je eigen kameel en daarop zijn we de woestijn in gegaan. Na 2 en een half uur hebben we toen midden in de woestijn een tent opgezet. Vanaf een heuvel hebben we toen de zon onder zien gaan en de rest van de nacht hebben we rond een olielamp gezeten e gegeten en gekletst. Dat was echt super. Daarna hebben we in de tenten geslapen en zijn we de volgende dag weer terug gekeerd naar Pushkar. Vanaf Pushkar zijn we met de nachttrein naar Palampur gebracht. De nachttrein in India is geen pretje, dat zal ik je zeggen. De bedden zijn te klein om languit in te liggen, en te smal om opgerold in te liggen. Na 16 uur in de trein doorgeracht te hebben bereikten we dan eindelijk Palampur. Palampur is een stadje in het Noorden van India. Vanaf daar moesten we nog 4 uur met de bus om naar het dorpje gebracht te worden waar ik nu zit. Ik zit nu midden in de bergen, echt prachtig. Ik verblijf in een huis samen met de rest van mijn groep. We hebben een gezamelijke woonkamer en 2 slaapzalen. Vanaf dat huis is het 10 minuten lopen naar de plaats waar ik werk. Ik geef jullie binnenkort een update van mijn werk maar dit reisverslag typen heeft al eeuwen geduurd dus binnenkort komt er meer!
Hele dikke knuffel van Nico

  • 11 April 2011 - 10:06

    Arjen(je Weet Wel):

    100 man in een tuktuk,dan gaan er in een bus wel 5000 denk ik.Had je het bovenste bed in de nachttrein?dat was waarschijnlijk het bagagerek volgende keer het onderste nemen!
    Kijk dat is toch weer zo'n handig tippie mijnerzijds.
    Werk ze!
    Arjen en Lien.

  • 11 April 2011 - 14:36

    Lesley:

    Nico! Klinkt super spannend allemaal! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt en hoop je snel weer even te spreken! Geniet ervan :)
    Liefs en dikke kus!

  • 11 April 2011 - 15:45

    Marise:

    Wat een super verhaal weer! Heel veel plezier nog en ben benieuwd wat voor werk je in India gaat doen!

    XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Vrijwilligerswerk en reizen door Azië!

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2011

Nepal

13 Mei 2011

Mumbai en Varanassi

01 Mei 2011

Goa :)

16 April 2011

Vrijwilligerswerk @ Palampur

11 April 2011

Indiaaaa
Nicolien

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 10369

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 30 Mei 2014

Zuid Amerika

10 Februari 2011 - 20 Juni 2011

Vrijwilligerswerk en reizen door Azië!

Landen bezocht: