Vrijwilligerswerk @ Sangklaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicolien - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk @ Sangklaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicolien - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk @ Sangklaburi

Door: nicolienzoon

Blijf op de hoogte en volg Nicolien

01 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal!
Na mijn orientatie in Bangkok en Kanchanaburi ben ik met de bus vertrokken naar Sangklaburi. Sangklaburi is een stadje in de middle of nowhere vlak bij de grens van Birma. In Sangklaburi zijn weinig touristen, en dus is er ook niet heel veel te beleven. Op mijn eerste dag werd ik rondgeleid door het stadje en moest ik mijn definitieve keuze maken voor welk soort werk ik wilde doen. Voorafgaand had ik dus lesgeven gekozen, maar dat was niet helemaal doorgekomen ofzo. Uiteindelijk heb ik toen toch maar gekozen voor het werk in een weeshuis. Ik zou graag lesgeven, maar dat betekent lesgeven aan kinderen in groep 8, hun brieven nakijken en de grammatica uitleggen, dingen die ik zelf dus nog niet eens feilloos kan. Daarom leek het werk in het weeshuis mij een beter idee. Het weeshuis ligt op de top van een heuvel midden in de jungle. Het uitzicht vanaf de heuvel is prachtig want je kijkt uit op het regenwoud aan de grens van Birma. De tocht er naartoe is altijd spannend want regelmatig kapt de auto er halverwege mee en moeten we verder lopen. Het weeshuis wordt gerund door boeddhistische nonnen en monniken. Het aantal kinderen wat er is op een dag varieert aangezien sommigen 's avonds gewoon naar huis gaan en daar alleen komen voor het onderwijs, en dus niet elke dag aanwezig zijn. Gemiddeld zijn er tussen de 20 en de 25 kinderen van 3 tot 15 jaar. Mijn dag bestaat uit 's ochtends het leren van simpele Engelse zinnetjes en dingen als kleuren, dieren en fruit etc. Om 12 uur moet ik de maaltijd opscheppen voor de kinderen die de nonnen die ochtend gekookt hebben. Na de lunch is het vooral het spelen met de kinderen en de echte leergierige kinderen nog meer engelse zinnetjes/ rekensommen laten maken. Om 3 uur loop ik dan naar beneden naar de moestuin waar ik dan nog een half uurtje de plantjes water moet geven. Daarna is het opruimen met de kinderen en dan zit mijn dag er alweer op. Ik vind het in het weeshuis heel erg leuk. De kinderen zijn onwijs schattig en sommigen zijn ook echt heel slim. Ook is het heel mooi om te zien dat ze met zo weinig zoveel lol kunnen maken. Echt veel speelgoed is er namelijk niet, maar daardoor zijn ze erg creatief in het verzinnen van spelletjes. Zo hebben we vandaag een tafeltennistafel gecreerd en getafeltennisd met slippers en een tennisbal. De kinderen zijn echt superschattig en als we daar aan komen rijden met ons busje (gebeurt echter niet vaak aangezien de bus vaak al crasht voor de heuvel) komen alle kinderen op ons afgerend en beginnen ze je te knuffelen enzo. Buiten het werk om doe ik ook genoeg leuke dingen op mijn vrije dagen en mijn vrije uurtjes. Zo heb ik op een olifant gereden, geraft (kon je amper raften noemen, was meer een boottripje over de rivier), gezip-lined (soort kabelbaan) en heb ik op een quad gereden. Ik heb het hier dus ook weer erg naar mijn zin. Ik vind het werk heel erg leuk, en ik vind het jammer dat ik donderdag daar alweer mijn laatste dagje heb. Maarrr niet getreurd, vrijdag vertrek ik lekker naar het strand en daar heb ik ook totaal geen problemen mee!
Hele dikke knuffel van Nico

  • 01 Maart 2011 - 09:15

    Marise:

    Klinkt allemaal goed! Wel leuk dat je toch een beetje les kan geven, wat je eerst wilde, maar niet al te moeilijke dingen hoeft te doen en verder gewoon met de kids kan spelen etc. Toch een leuke combo!

    Zou zeggen: geniet van je laatste paar dagen in het weeshuis en van het zonnen op het strand, want hier wordt je toch niet vrolijk van het weer ;)

    Tot snel!
    X

  • 01 Maart 2011 - 09:27

    Pia:

    Nice, niek! dat klinkt super! Leuk ook om de eerste foto's te zien! Is het zo dat alle meisjes aan een kant en alle jongens aan de andere kant moeten eten? Ze zijn erg cute idd!
    Blijf lekker genieten en ook van het aankomende strand natuurlijk ;)
    kus!

  • 01 Maart 2011 - 09:39

    Fieke:

    Coooooooooooool! haha! Zit ik dan op school, jou geweldige ervaringen te lezen:P Wat een wereld van verschillen! Snel skypen:D Zoentje

  • 01 Maart 2011 - 12:12

    Inez:

    Jeeeeetje Nico, super! Wel heftig allemaal, in een weeshuis lesgeven. Zitten ze niet de hele tijd aan je? Voelen hoe zo'n rare blanke 'rijke'mensen huid voelt? (dat was mijn ervaring in Kenia althans). En hoe stellen die monniken en nonnen zich naar jou op? Hou je taai! X

  • 01 Maart 2011 - 12:13

    Inez:

    He trouwens, er staan maar 2 foto's op! Waarbenjijnu heeft altijd beperkte ruimte toch? Moeten we je een album kado doen?

  • 01 Maart 2011 - 13:16

    Raquel:

    Nico!!! Wow wat leuk allemaal! Ben blij dat je het erg naar zin hebt en het werk ook leuk is. Wat een schattige kindjes! hopelijk volgen er snel meer fotos! Je doet gelukkig genoeg leuke dingen waar leuke fotos van gemaakt kunnen worden (ik wil nico op een olifant zien!) Heel veel plezier op t strand alvast! denk aan ons zielige mensen in de kou en de regen.....
    xxx

  • 01 Maart 2011 - 14:31

    Janne:

    lieve nico! Klinkt super:D.
    Zo te horen vermaak je je inderdaad prima. Geniet er van!
    En blijf ons af en toe op de hoogte houden, leuk om te lezen!

    Veel liefs en dikke kus, Janne!

  • 02 Maart 2011 - 09:41

    Suzanne:

    Hey nico! ohh wat maak jij mij jaloers;) zou zo met je willen ruilen, klinkt allemaal zo leuk. Zo te horen heb je het super naar je zin en wil je niet meer weg daar;) Ook echt leuk dat je nog allemaal dingen daarnaast doet, zoals olifantrijden, dat kan je hier in Nederland niet zo snel doen. Nog een vraagje, ben je daar nu ook nog met andere mensen, andere vrijwilligers? in dat busje zegmaar?

    Heel heel heel veel plezier verder nog! en geniet er ook maar voor mij van;) en probeer zo veel mogelijk foto's te maken, anders krijg je later spijt!

  • 02 Maart 2011 - 14:59

    Gloria:

    Leuk om te lezen zeg, klinkt als een fantastische tijd!! Waar ga je hierna naar toe? Ben benieuwd naar je volgend verhaal! xx

  • 03 Maart 2011 - 19:29

    Ronald .:

    Hey Nico.......,wat leuk om te lezen hoe goed en leuk je het hebt.via via ben ik er achter gekomen om te lezen hoe het met je is!!!!! Leuk te lezen dat je goed in lesgeven bent,inde winkel was je ook een kei in het geven van bereidings adviezen......ha ha maar je geniet wel SUPER . Als je dit leest lig je waarschijnlijk op het strand en geniet je van een heerlijke Thaise massage,let wel op die krachtige vingers ,die kunnen zeer doen.
    Hier gaat alles oke

  • 03 Maart 2011 - 19:34

    Ronald:

    Nou ik was nog niet klaar.".....we hebben het nog steeds druk,maar ja lekker belangrijk. Veel plezier en geniet vooral!!!!!!!!!!!

    Tot snel want ik blijf je nu volgen.

    Groetjes Ronald en Brenda.

  • 04 Maart 2011 - 19:29

    Manon:

    Hè nicolien , je kent mij niet maar ik jou wel ik ben de dochter van Brenda ik heb gehoord dat je het heel leuk heb wij hebben het heel leuk hoor !! Ik hoor snel van je en zorg er maar voor dat je het leuk krijgt en hebt veel liefs gezelschap en veel kusje groeten manon ( de dochter van Brenda )

  • 04 Maart 2011 - 19:32

    Manon:

    Hoi Nicolien oja en bij de hockey missen ze je wel groeten manon ( dochter van manon )

  • 11 Maart 2011 - 05:57

    Nicolien :

    Lieve mensen. Onwijs bedankt voor jullie lieve reacties. Ik had net mijn hele reactie getypt en toen viel de stroom weer eens uit, maar nu poging 2:
    @pia: ja de meiden zitten aan de ene kant en de jongens aan de andere kant, maar vraag me niet waarom:p
    @Inez: haha ja die kinderen vinden het vooral fascinerend dat ik zo groot ben en ze kwamen ook de hele tijd naast me staan en zich dan aan mij "meten" haha. Ook is het erg goed voor je zelfbeeld want ze vinden je allemaal erg mooi haha:p
    @Inez2: foto's blijft een beetje moeilijk want de computers zijn erg traag met uploaden, vandaar dat er zo weinig opstaan, dus het ligt meer aan mij dan aan waarbenjij.nu. Maar thanks anyway;)
    @ Suus: ja in het weeshuis waren we met z'n 4en, ik, een Engelse jongen en 2 Canadese meiden. Dat was wel fijn want dan stond ik er niet helemaal alleen voor:p
    @ Gloria: nu ga ik lekker eiland-hoppen!
    @Ronald: haha dankjewel Roon, of was het sarcastisch bedoeld:p Ik zal aan jullie denken als ik hier lekker op het strand lig;) Doe iedereen maar de groetjes van me!
    @Manon: wat lief! Leuk om te horen! Ik blijf jullie op de hoogte houden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Vrijwilligerswerk en reizen door Azië!

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2011

Nepal

13 Mei 2011

Mumbai en Varanassi

01 Mei 2011

Goa :)

16 April 2011

Vrijwilligerswerk @ Palampur

11 April 2011

Indiaaaa
Nicolien

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 10371

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 30 Mei 2014

Zuid Amerika

10 Februari 2011 - 20 Juni 2011

Vrijwilligerswerk en reizen door Azië!

Landen bezocht: