Goa :) - Reisverslag uit Goa, India van Nicolien - WaarBenJij.nu Goa :) - Reisverslag uit Goa, India van Nicolien - WaarBenJij.nu

Goa :)

Door: nicolienzoon

Blijf op de hoogte en volg Nicolien

01 Mei 2011 | India, Goa

Dag lieve mensen!
Na mijn weken in de mooie bergen van India ben ik in "slechts" 56 uur per trein naar Goa gebracht. De treinreis was drama. De bedjes zijn te klein, de kakkerlakken zitten overal, er valt niets te kopen aan boord qua eten en drinken en ik ga niet eens beginnen over de treintoiletten. Ook huren Indiers gemiddeld 1 bed met 3 personen waardoor de trein echt uitpuilt en er regelmatig iemand in jouw bed ligt te slapen.
Gelukkig kwamen we dan na 2 dagen en 2 nachten in de trein aan in Goa. Goa is de kuststreek van India die bekend staat om zijn prachtige stranden. We kwamen om 11 uur 's avonds aan en werden per busje naar ons nieuwe vrijwilligerskamp gebracht. Dat nieuwe kamp was een beetje een tegenvaller. We zaten een heel eind van het strand af en we mochten het kamp overdag niet uit, en 's avonds moesten we al om 11 uur weer terug zijn. Dat was een beetje een tegenvaller aangezien we allemaal bedacht hadden onze middagen en avonden lekker op het strand door te brengen.
Het werk wat ik in het kamp moest doen was het renoveren van een school. Het gebouw zou de naam school eigenlijk niet eens mogen hebben. Het was een hutje op het strand gemaakt van palmtakken. De binnenkant was behangen met blauw plastic zeil en er was geen ventilator of airconditioning waardoor het binnen echt niet te harden was. Wij hebben toen een nieuwe muur gemaakt en die beschilderd met allerlei vormen en plaatjes. Het zag er best goed uit vonden we zelf. Bij het bevestigen van de muur in de school kwam de Indiase secuurheid even goed naar voren. De man die de maten van de muur had opgenomen had dit verkeerd gedaan en dus was de muur te groot. Heel fijn. Die man pakte toen zijn zakmes uit zijn zak en probeerde daarmee toen een stuk van de muur af te snijden. Na 2 minuten scheurde het hout waarvan de muur gemaakt was. Toen is hij maar een zaag gaan halen en heeft hij het daarmee verder afgemaakt. Maar onze muur waar we zo trots op waren zag er toen toch echt een stuk minder goed uit.
Toen ik daarmee klaar was besloot ik samen met 3 andere jongens en 1 meisje het kamp te verlaten en de stranden van Goa te gaan verkennen. Eerst zijn we naar Palolem gegaan. Dat was echt geweldig. Palolem is een heel relaxed laid-back strand met mooie palmbomen en heel veel strandtentjes. Ook is in de tegenstelling tot de rest van India alcohol in Goa heel goedkoop. Happy hour loopt van 12 tot 12 waardoor je eigenlijk de hele dag 2 cocktails voor 100 rupees hebt (ongeveer 1,70 euro).
Na een paar dagen Palolem besloten we ook de Noordelijke stranden even te gaan verkennen. Eerst zijn we naar Baga gegaan. Dit was op zich een prima strand alleen hadden wij een appartement helemaal aan de verkeerde kant van Baga waardoor we erg ver moesten lopen. Daar hebben we een gezellige avond uit gehad. Vervolgens besloten we toch nog even verder te kijken. Toen zijn we naar Anjuna gegaan. Daar hebben we welgeteld 2 uur doorgebracht en toen besloten we dat er toch eigenlijk niets boven Palolem gaat en zijn we weer terug gegaan naar Palolem. Daar zijn we 's avonds naar een silent disco gegaan. Bij een silent disco heeft iedereen een koptelefoon op waardoor je als je er buitenstaat de muziek niet hoort maar wel iedereen ziet dansen, heel grappig. Omdat het hier in Palolem om 12 uur al stil moet zijn is dat de enige optie voor een feestje dat langer doorgaat.
Nu zit ik nog steeds lekker in Palolem en morgen ga ik samen met Liam, een Engelse jongen, naar Mumbai met de bus. Ik hoop dat dat beter is dan de trein, maar ik vrees het ergste! Deze keer is het gelukkig maar 13 uur. Dat is niets meer voor mij!

• 01 Mei 2011 - 12:56

Marise:

Hey Nico!

Wat balen dat het kamp zo tegenviel! Toch nog een muur neer gezet en ook al zag het er dan misschien niet uit, het is al een hele verbetering! Hopen dat het in Mumbai een stuk leuker is!
    In ieder geval veel plezier!!

Xxx

• 02 Mei 2011 - 11:46

Ivette:

Hej Nicootje,
    Voor ons die jouw hier wel missen is het alleen maar goed om te horen dat het ook weer niet dusdanig geweldig is dat je er voor eeuwig wil blijven!!, maar goed, wel weer een verhaal wat het goed doet op verjaardagen denk ik zomaar :p!! Ben echt benieuwd naar Mumbai!! Hoop dat het écht toff wordt!!
    Kus Ivette