Mumbai en Varanassi - Reisverslag uit New Delhi, India van Nicolien - WaarBenJij.nu Mumbai en Varanassi - Reisverslag uit New Delhi, India van Nicolien - WaarBenJij.nu

Mumbai en Varanassi

Door: nicolienzoon

Blijf op de hoogte en volg Nicolien

13 Mei 2011 | India, New Delhi

Lieve allemaal,
Na 3 maanden lang jullie in spanning gehouden te hebben heb ik nu eindelijk dan ook wat foto's geupload op mijn waarbenjij.nu, om jullie even een indruk te geven van alles wat ik doe!
Dacht ik dat de overnighttrain erg was, de slaapbus van Goa naar Mumbai was zo mogelijk nog erger! Ten eerste wist niemand welke bus we moesten hebben en toen we dan uiteindelijk een bus ingejaagd waren bleek dat zeker niet de goede te zijn en moesten we na een uur er weer uit om over te stappen in onze eigen bus. Gelukkig ging dat nog! De bus deed 15 uur over 600km, een nieuw record op het traject Goa-Mumbai. De bedjes waren zo smal dat je niet eens met de armen naast je lichaam kon liggen want dan was je al te breed. Gelukkig lag ik naast Liam want ik had niet graag in die situatie gezeten met een wildvreemde Indier naast me:p Toen we uiteindelijk in Mumbai aankwamen zijn we naar ons hotel gegaan en hebben we de rest van de dag de stad een beetje verkend. Mumbai is erg leuk. Indiase steden vond ik tot nu toe altijd erg hectisch en druk maar Mumbai was wat meer relaxed. Ik vind het de leukste stad van India. Helaas heeft ook Mumbai een beperkt uitgaansleven. De drinkleeftijd in India is 25 en voor die tijd gaan jongeren ook eigenlijk niet uit. Er waren wel discotheken maar daar waren eigenlijk alleen maar mannen, en dan vaak ook mannen van boven de 30. Dat was een beetje jammer. De volgende dag hebben we een sightseeing tour gedaan. We hebben zo even wat Mumbai-se hoogtepuntjes meegepakt. Dat was leuk. De volgende dag nam ik afscheid van Liam en kwam mijn vader op bezoek. Dat was heel gek om elkaar in Mumbai weer te ontmoeten maar heel erg leuk. Daar hebben we samen de sloppenwijken van Mumbai gezien, de olifantengrotten bezocht en vooral erg veel gegeten;). Na ruim 2 dagen Mumbai met mijn pappa vlogen we samen naar Varanassi. Varanassi is de meest vreemde stad die ik ken! Varanassi is enorm heet, dus echt heel veel kan je overdag niet ondernemen. In Varanassi hebben we bij zonsopkomst een boottocht gemaakt over de Ganges. Dat was heel indrukwekkend om te zien. Je ziet heel veel pelgrims baden in de heilige rivier om hun gebeden te laten uitkomen. Ook zie je de lokale bevolking zich wassen. 's Avonds hebben we weer een boottocht gemaakt over de Ganges. Deze keer gingen we langs de lijkverbranding die daar 24/7 plaatsvindt. Dat was echt bizar. Je ziet die mensen de lijken naar de rivier dragen en wassen en vervolgens op de brandstapel leggen en dat alles op niet meer dan 5m afstand van waar wij waren. Tussen die rituelen door lopen dan gewoon de koeien en andere familieleden. Het is het meest bizarre wat ik ooit heb gezien. We waren er echt een tijdje stil van. Daarna hebben we de hindoeistische avond ceremonie bijgewoond. Dat was ook heel indrukwekkend. Enorm veel mensen waren aan het zingen en bidden. Na Varanassi zijn we samen per auto de grens naar Nepal overgestoken. Wederom over een weg die de naam weg niet verdiend:p Onderweg hebben we heel veel gezien en naarmate we Nepal naderden werd de natuur steeds mooier, en de temperatuur aangenamer. Nu ben ik lekker in Nepal en zondag wordt ik opgehaald uit mijn hotel om naar mijn werkplek gebracht te worden. Dat is dan alweer het laatste deel van mijn reis, het gaat hard! Nepal is in ieder geval prachtig en ik heb er heel veel zin in!
Hele dikke zoen van Nico

  • 13 Mei 2011 - 13:15

    Nathalie:

    Jeetje nico, de tijd gaat echt snel he:)
    ik heb al je verhalen gelezen tot nu toe, echt heel leuk!! En wat maak je veel dingen mee:) we missen je wel hoor bij hockey, maar volgend seizoen ben je er gewoon weer bij:)

    xx Nathalie

  • 13 Mei 2011 - 13:38

    Marlous:

    Hej Nico!
    Woooow dat is echt super wat je allemaal meemaakt! Echt apart lijkt me dat ook om te zien hoe die lijken worden verbrand whooee!:P Heel veel plezier in Nepal! En geniet ervan! Het laaste maandje bijna al toch? Veel plezier!!

    Dikke zoen! Xxxx

  • 13 Mei 2011 - 14:17

    Marise:

    Hey Nico!

    Klinkt allemaal weer erg goed! En wat een bizarre dingen maak je ook mee! :o Zo'n andere wereld vergeleken hier! Geniet nog even van je laatste deel en dan tot snel!

    Xxx

  • 15 Mei 2011 - 08:07

    Lesley:

    Hey Nico!
    Het is in ieder geval nooit saai daar! haha lekker die lijken!!
    Maar super leuk dat je er foto;s op heb gezet!! :D
    Geniet er nog van en tot snel!
    xxxxx

  • 16 Mei 2011 - 12:42

    Suzanne:

    Hey nico!!
    Ik heb weer even je hele pagina bekeken!
    Moest weer even up to date zijn;)
    Maar het klinkt allemaal zooo vet! en ook leuk foto's te zien!
    Nu krijg je er meer beeld bij al die verhalen.

    Geniet verder van je reis!
    En ik heb super zin om je weer te zien!!!

    xx

  • 18 Mei 2011 - 08:38

    Bas:

    Heej Nico!

    Helemaal leuk zeg, eindelijk wat foto's en die vallen niet tegen:) Volgens mij heb je nog een maand te gaan, geniet er super van zou ik zeggen, maar aan de verhalen te lezen lukt dat wel!
    Beetje jammer btw dat je niet gewoon lekker mag borrelen zeg:( maar dat lukt vastwel buiten de uitgaanscentra! heel veel plezier nog!

    xx

    ps. hockey laten we maar even buiten beschouwing deze keer, t gaat ff wat minder:)

  • 29 Mei 2011 - 10:29

    Inez:

    Vet toevallig, ik heb net een boek uit (de Witte Tijger) waar dat lijkverbranden ook ter sprake komt langs de oever van de Ganges! Moest meteen aan jou denken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Vrijwilligerswerk en reizen door Azië!

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2011

Nepal

13 Mei 2011

Mumbai en Varanassi

01 Mei 2011

Goa :)

16 April 2011

Vrijwilligerswerk @ Palampur

11 April 2011

Indiaaaa
Nicolien

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 10362

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 30 Mei 2014

Zuid Amerika

10 Februari 2011 - 20 Juni 2011

Vrijwilligerswerk en reizen door Azië!

Landen bezocht: