Eilandhoppen, cultuur en Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicolien - WaarBenJij.nu Eilandhoppen, cultuur en Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicolien - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen, cultuur en Bangkok!

Door: nicolienzoon

Blijf op de hoogte en volg Nicolien

30 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,
Wederom heel erg bedankt voor de lieve reacties!
In mijn vorige verslag was ik geindigd in Koh Pha Ngan. Daar had ik die zaterdag nog de half moon party meegepakt. In tegenstelling tot wat de kenners ons vertelden viel dit feest een beetje tegen. Alles was heel duur, en de muziek was niet echt bijzonder. Beetje jammer dus. De half moon party's worden in tegenstelling tot alle andere moon-party's gehouden in de jungle en niet op het strand. Dat was wel een aparte ervaring. Helemaal in de middle of nowhere is dan een heel groot feest. Leuk om gezien te hebben dus, maar meer niet. Na de half moon party zijn we de volgende ochtend lekker brak op de boot naar Koh Samui gestapt. Koh Samui is weer iets heel anders dan Koh Pha Ngan. Het ligt vol met grote resorts en de mensen die daar komen zijn vooral rijke hippe oudere mensen. Niet echt iets voor ons dus. Maar het strand was mooi en de golven erg hoog. Na 2 dagen Koh Samui besloten we door te gaan naar Koh Tao. Daar hadden we allemaal hele goede verhalen over gehoord en dat wilden we wel even met onze eigen ogen zien. Koh Tao is echt prachtig. Het heeft het mooiste strand wat ik ooit gezien heb en alle mensen daar zijn heel erg relaxed. Koh Tao is vooral geliefd onder duikers. Ik heb helaas niet kunnen duiken maar ook het zwemmen in de zee was al heel erg leuk! Na 3 dagen Koh Tao wilden we weer terug naar Koh Pha Ngan om toch die full moon party mee te kunnen pakken. Door slecht weer en hoge golven konden we echter het eiland niet af. Dat was wel een beetje jammer en hebben we een dag extra op Koh Tao moeten doorbrengen met noodweer. Gelukkig konden we de volgende ochtend alsnog naar Koh Pha Ngan vertrekken en waren we toch nog op tijd voor de full moon party. Het was heel moeilijk om nog een slaapplek te vinden in al die drukte, maar het is ons gelukt. Het was niet meer dan een hut met een matras en zonder ventilator was het echt onwijs heet, maar dat namen we op de koop toe. Na mijn jarenlange kampeer ervaring kijk ik daar niet meer van op! De full moon party was echt gekkenhuis. 10.000 mensen die feesten op het strand. Het was echt super leuk. Ik heb een hoop leuke mensen ontmoet en gefeest tot de zon opkwam! Daarna was het gedaan met het strand en de feesten. Op maandag vertrokken we naar Bangkok. We vertrokken om half 12 met de boot en kwamen om 6 uur 's ochtends in Bangkok aan. De bus die ons van Chumpon naar Bangkok bracht was de meest krakkemikkige bus die ik ooit gezien heb. Hij was duidelijk niet op Europese maten gemaakt waardoor Emma, mijn reisgenootje, en ik echt tegen elkaar aan gepropt zaten. Ook had de bus geen airco waardoor alle ramen wagenweid open stonden en we dus totaal verwaaid de bus weer uitkwamen. Wel stond de muziek maximaal aan maar door slechte kwaliteit hoorde je eigenlijk alleen maar een gebonk en gekraak. Een hele aparte ervaring dus. Gelukkig mochten we na 3 uur overstappen in een normale bus. Echt slapen konden we niet maar het was beter dan niets. Op woensdag vertrok Emma naar Fiji en bleef ik alleen over in Bangkok. Daar ben ik toen nog een paar dagen gebleven en ben ik wezen stappen met 2 Thaise mensen. Dat was ook onwijs lachen. Ik was veruit de langste persoon in de hele club, heel grappig. Omdat mijn vlucht naar India pas de vrijdag daarop was besloot ik nog een paar dagen naar Ayuthaya te gaan, en ook nog een beetje cultureel te doen na al dat feesten. Ayuthaya was vroeger het centrum van Thailand maar is verwoest en toen in verval geraakt. Daar heb ik 3 dagen de ruines bekeken en toen ben ik weer terug gegaan naar Bangkok. In de bus terug had ik een soort VIP plek aangewezen gekregen en zat ik naast een monnik. Jaja. Toen ik in Bangkok werd gedropt wist ik niet precies waar ik was dus besloot ik een taxi te nemen. Maar de taxi raakte halverwege oververhit en moest ik midden op de weg de taxi uit. Daar stond ik dan met me backpack midden op de weg. "gelukkig" mocht ik bij een scooter achterop en die bracht me dan wel naar Kaosan Road. Nou daar had ik al snel spijt van. Ik was elke keer dat hij optrok bang dat ik er af zou vallen door die zware tas op mijn rug, of dat de scooter zou capsizen. Ik heb mijn buikspieren wel getraind op dat ritje. Ik was blij dat ik uiteindelijk Khaosan Road zag:p Nu ben ik dus in weer in Bangkok. Morgen ga ik nog de floating market bezoeken en vrijdag vlieg ik naar India! Daar heb ik ook wel weer heel erg zin in!
Hele dikke knuffel van Nico

  • 30 Maart 2011 - 13:45

    Carolien:

    lieve nicootje, vind je toch zo stoer dat je in je eentje Bangkok ingaat, gelukkig weer katoen tegengekomen en met hem de voor jou veilige kroegen (homo) in geweest.
    Het is mij wel duidelijk waar wij naar toe moeten, het oude lullen eiland.
    Heb je nog een foto van de monnik gemaakt in de bus?
    Blij dat je hoog en droog zit en geniet lekker verder, kus van ons
    Ron en Carolien

  • 30 Maart 2011 - 20:02

    Gloria:

    Wow het gaat zo snel! Nu alweer naar India! Je verhalen klinkt zo leuk, I'm jaleous! Ben benieuwd naar de foto's bijbehorend bij dit reisverslag! Zo tof Nico! Wij zitten middenin onze tentamens, helaas heb ik je daardoor ook nog niet terug kunnen mailen! Maaar zeeeer spoedig vindt u een mailtje in uw inbox :D veel plezier alvast in india!! x

  • 31 Maart 2011 - 08:28

    Marise:

    Gewoon even HEEL VEEL PLEZIER wensen :)

    Xxx

  • 31 Maart 2011 - 09:18

    Iris:

    Leuk verhaal Nico! Niet heel veel last gehad van alle slechte weersomstandigheden die nu in Thailand zijn? Heel erg veel plezier in India! Liefs Iris

  • 11 April 2011 - 07:52

    Inez:

    Nico! Ik heb nog helemaal niet gereageerd op je verhaal, schandalig! Heel leuk om te lezen weer, al je verhalen. Je bent inderdaad wel héél stoer! Hoe is het in India? Volgens mij wachten we allemaal met smart op je volgende verhaal... En trouwens! We hebben gister weer enorm gewonnen (4-2) en Amstelveen (die telkens eerste stonden) heeft verloren, waarna wij dus eerste staan! Hoera! We bewaren wel een glaasje aardbeienchampagne voor je als we kampioen worden:) Heel veel plezier daar en hou je taai! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Vrijwilligerswerk en reizen door Azië!

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2011

Nepal

13 Mei 2011

Mumbai en Varanassi

01 Mei 2011

Goa :)

16 April 2011

Vrijwilligerswerk @ Palampur

11 April 2011

Indiaaaa
Nicolien

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 10363

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 30 Mei 2014

Zuid Amerika

10 Februari 2011 - 20 Juni 2011

Vrijwilligerswerk en reizen door Azië!

Landen bezocht: