Bangkok en Kanchaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicolien - WaarBenJij.nu Bangkok en Kanchaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicolien - WaarBenJij.nu

Bangkok en Kanchaburi

Door: nicolienzoon

Blijf op de hoogte en volg Nicolien

15 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Hee allemaal!
Vrijdagochtend ben ik na een vliegreis van 17 uur geland in Bangkok. Daar was het toen ochtend dus dat was lekker vermoeiend. Ook was het in Bangkok om die tijd al meteen 30 graden, dus de ovegang was groot. Ik werd opgehaald door iemand van de organisatie waarbij ik vrijwilligerswerk ga doen. In de taxi naar mijn hotel werd de chaos van Bangkok me al meteen duidelijk. Ze rijden met z'n vijven naast elkaar op een 3-baans weg en lappen verder vrijwel alle verkeersregels aan hun laars. Ook is 5 mensen op een motorfiets zonder helm geen uitzondering. Eenmaal in Bangkok aangekomen heb ik in mijn eentje de stad verkend. Het is er enorm druk en chaotisch, maar wel heel leuk. Je kijkt je ogen uit. Later die middag ontmoette ik mijn roommate voor de komende 4 weken. Dat was Hannah van 19 uit Engeland. Ze is heel erg leuk en we kunnen het gelukkig goed vinden. Later die avond heb ik de rest van de groep ontmoet en zijn we allemaal uit eten geweest. Dat was erg gezellig, en zo heb ik een beetje kennis kunnen maken met alle mensen, dat waren er 10. Die avond ben k niet meer wat wezen drinken want ik was heel moe. De volgende dag heb ik Bangkok bekeken. IK heb tempels gezien, een markt, een paleis en ik heb in een tuktuk gezeten, dat is ook een hele ervaring op zich! 'S avonds heb ik toen met meiden uit de groep cocktails gedronken, die hier zo cheap zijn dat een heleboel al gauw de weg kwijt waren:p De volgende dag ben ik vertrokken naar Kanchaburi. Dit is een heel mooi stadje aan de river Kwai. Daar heb ik ook een boottocht gemaakt en heb ik gezwommen in watervallen.In die watervallen zwommen vissen en die gingen aan je tenen knagen. Dat voelde een beetje als een soort elektrische schok:p Die vissen hebben ze hier ook in de stad en dan krijg je tegen betaling een voetmassage door vissen, maar die heb ik mooi dus even gratis op de kop getikt;) Hier krijgen we een beetje inlichtingen over Thailand. Ook ga ik met de meiden uit de groep eigenlijk elke avond wat drinken, wat heel gezellig is. Zij ondernemen verder niet echt veel en brengen de meeste tijd in hun hotel door. Dat vind ik een beetje saai en zonde, dus ga ik er ook vaak in mijn eentje op uit. Vandaag heb ik boodschappen gedaan op een Thaise markt. Hier leven de vissen nog als je ze koopt en lopen de vliegen over het varkensvlees. Hele aparte sensatie dus, maar wel leuk om mee te maken. Daarna heb ik met mijn zelf gekochte ingredienten een Thaise lunch gekookt, die ikzelf erg lekker vond:p Verder probeer ik zoveel mogelijk te doen en te zien. Straks ga ik door naar Sanklaburi waar ik les ga geven aan de Thaise kindertjes. Daar heb ik ook heel erg veel zin in. Tot nu toe gaat het met mij dus heel goed en heb ik het erg naar mijn zin! Zodra ik ergens weer een computer kan vinden stuur ik jullie meer! Foto's gaat nog moeizaam dus dat duurt nog even! Sorry voor de eventuele spel en typfouten, maar dit is een Thais toetsenbord wat erg moeilijk is, en er missen wat toetsen:p
Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het met iedereen thuis gaat, dus hou me op de hoogte!

  • 15 Februari 2011 - 10:23

    Suzanne:

    Hey, wat een verhaal;) Maar het klinkt allemaal super leuk! Je hebt al helemaal je draai gevonden zo te horen. Vind het wel stoer hoor dat je dat allemaal doet. Verstaan de mensen een beetje engels want eigenlijk spreken ze daar toch Thai? En wat heb je de kinderen allemaal geleerd? Ik kijk uit naar het volgende verslag!

  • 15 Februari 2011 - 11:18

    Ivette:

    Nico, topverhaal! Hier in Amsterdam hebben ze dat ook met die vissen, maar dat kost goudgeld dus heb je goed geregeld zo!! Geniet er lekker van, en niet te veel coctails hé :p. Kus

  • 15 Februari 2011 - 11:21

    Mouette:

    Hee Nico!
    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt al en dat de mensen met wie je bent ook gezellig zijn! Bangkok is inderdaad een grote chaos maar dat is overal in Thailand wel! Heel veel plezier en ik blijf je blog lezen. xxx

  • 15 Februari 2011 - 12:35

    Inez:

    Nicoooo! Haha, ik zal m'n commentaar over spelfouten voor me houden;) Superleuk klinkt het allemaal! Echt bizar die vissen; ik heb wel eens 30 euro gedokt voor een dr. Fish behandeling, maar bij jou knagen ze gewoon gratis. Bofkont!

  • 15 Februari 2011 - 12:57

    Marise:

    Heey Nico!

    Klinkt goed allemaal! Ik heb even gemist dat je vrijwillegerswerk gaat doen, maar kreeg toch een mailtje dat je een blog had gemaakt haha ;) Geen idee meer wanneer ik me daar voor had ingeschreven(A) Groot gelijk dat je lekker op pad gaat! Je bent namelijk niet altijd in Bangkok!

    Geniet er lekker van daar en ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    X Marise

  • 16 Februari 2011 - 17:00

    Fieke:

    Hej Lieve Nico! wat geweldig om dit te lezen! Ik wordt stiekem ook wel een beetje jaloers van al die mooie ervaringen die jij allemaal beleefd! En dit nog maar binnen 5 dagen! Hoe is nu je eerste dagje lesgeven geweest? Ik kijk uit naar je nieuwe verhaaltje! En ik vind het allemaal wel een beetje gek dat ik je nu zo lang niet zal zien! Haha:) Heeeeeel dikke zoen

  • 16 Februari 2011 - 17:19

    Renee:

    Heej Nic, wat een leuk verhaaltje :) Je hebt groot gelijk dat je er lekker in je eentje op uit trekt! En succes met je eerste lesjes gegven. Veel plezier de komende tijd.

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Vrijwilligerswerk en reizen door Azië!

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2011

Nepal

13 Mei 2011

Mumbai en Varanassi

01 Mei 2011

Goa :)

16 April 2011

Vrijwilligerswerk @ Palampur

11 April 2011

Indiaaaa
Nicolien

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 10367

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 30 Mei 2014

Zuid Amerika

10 Februari 2011 - 20 Juni 2011

Vrijwilligerswerk en reizen door Azië!

Landen bezocht: