Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nicolien - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nicolien - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Nicolien

03 April 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal,

Ik heb mijn waarbenjij.nu weer een nieuw leven ingeblazen om jullie kort op de hoogte te houden van hoe het hier gaat in Zuid-Amerika. De spellingscontrole staat echter ingesteld op Spaans en soms voert hij een autocorrect uit op mijn Nederlands waardoor hij sommige woorden spontaan aanpast of mete en hoofdletter schrijft op de een of andere manier. Dan weten jullie waarom sommige zinnen soms niet kloppen. Van nu maakt hij Standard un dus dan weten jullie dat alvast;). Ik ben alweer bijna een week in Buenos Aires en het bevalt mij leer erg goed! Ik verblijf in een gedeeld appartement met 6 anderen. Hierbij zitten 1 Argentijn en 1 colombiaan die hier echt studeren en de rest volgt net als ik allemaal een talencursus. De Argentijn en de Colombiaan spreken amper Engels dus de communicatie verloopt met veel handen en voetenwerk maar het is erg leuk. Ik heb mijn eigen slaapkamer en deel de badkamer en keuken met de rest. Doordeweeks ga ik van 09:30 tot 13:30 naar de talenschool waar ik Spaanse les krijg. Ik zit in een groepje met 3 anderen waardoor er erg veel persoonlijke aandacht is en we dus ook erg hard vooruit gaan. Ik vind het super leuk om te doen! De taal op zich is niet erg moeilijk maar ik ken nog te weinig woorden om echt een gesprek met iemand te voeren dus thuis wordt ook voornamelijk nog Engels gesproken. Na de lessen ga ik vaak mete en Ander meisje van de talenschool de stad verkennen. Ik heb al een hoop gezien en de stad is erg leuk. We pakken vaak de bus wat ook echt een attractie op zich is. Hij puilt niet uit zoals in Azie maar hij komt vaak met 100 km per uur aanrijden en remt dan iets af maar komt niet tot stilstand en gooit dan voor 2 seconden zijn deur open en in die 2 seconden moet je besloten hebben of dat inderdaad de bus is di eje nodig hebt en in de bus weten te klimmen. Super grappig. Ook i ser niet zozeer een halte. Je zwaait gewoon naar de bus en dan stopt ie voor je. In theorie. Een dag regende het en toen hebben we een enorm warenhuis bezocht. Als het regent worden de straten in Buenos Aires overigens echt gruwelijk glad. Doe dus geen slippers aan dan. Deed ik wel, loopt niet goed af haha.
Thuis kookt iedereen zijn eigen maaltijd en eten we vaak samen in de keuken. Ik eet vaak als eerste (rond 8) en de Argentijn en Colombiaan soms paso m half 12. In de keuken is het altijd super leuk. Vaak ga ik na het eten mete en aantal huisgenootjes nog de stad in om wat te drinken of te stappen. In Buenos Aires kan je echt prima stappen. Het enige andel is dat je dan leer les hebt om half 10 de volgende dag;).
Ik heb het hier echt enorm naar mijn zin en heb al een hoop super leuke en interesante mensen ontmoet. Buenos Aires is echt een leuke stad waar veel te doen is. Maandag is het echter over met de feestjes en gaan we naar de natuur, daar heb ik ook echt heel veel zin in
Xxx Nico

  • 03 April 2014 - 19:53

    Ronald W:

    Hee Niki,wat leuk dat je ook nog leer les hebt,dat is toch geen andel,leer je nog is wat.
    Ronnie.

  • 04 April 2014 - 09:45

    Richard/Netty:

    Hoi Nicolien,
    Leuk om te horen dat het allemaal goed loopt en je lekker aan het genieten bent.
    Veel plezier en tot mailens
    R&N

  • 04 April 2014 - 13:12

    Lesley:

    Klinkt geweldig Nico, geniet ervan!

  • 04 April 2014 - 13:37

    Suus:

    Hoi Nico!

    Wat leuk om je eerste ervaringen te lezen :) Super leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
    En altijd handig zo'n waarbenjij.nu. Er staat trouwens nog dat je in Nepal bent ;)

    Mucha diversión con su viaje!

    adiós, saludos :)

  • 06 April 2014 - 12:12

    Hans Coen:

    Hela Nico,

    Dit von do spillungsjekker brik niet erg op. Ik hob ar tieminste niet veul list ven.
    Wat fijn dat het je goed bevalt.
    Geniet!

    Groet,

    HC

  • 06 April 2014 - 12:18

    Gien:

    Wauw Nico, wat een super leuke en gave ervaringen weer! Ik heb mij rot gelachen om dat stukje businstap-actie, zie het helemaal voor me, en dan straks met zo'n joekelige rugzak op je rug.
    Hoop dat het zo leuk mag blijven, dikke kus1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zuid Amerika

Rondreizen door Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2014

Brazilië

17 Mei 2014

Peru

02 Mei 2014

Camper

17 April 2014

Patagonië

03 April 2014

Buenos Aires
Nicolien

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 10347

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 30 Mei 2014

Zuid Amerika

10 Februari 2011 - 20 Juni 2011

Vrijwilligerswerk en reizen door Azië!

Landen bezocht: