Brazilië - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Nicolien - WaarBenJij.nu Brazilië - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Nicolien - WaarBenJij.nu

Brazilië

Blijf op de hoogte en volg Nicolien

29 Mei 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo allemaal,
Onze reis zit er helaas alweer op! Het is allemaal veel te snel gegaan en we wilden dat het nog veel langer duurde!
Het laatste land wat we hebben bezocht was Brazilië. Na de zware tochten en de kou in Peru kwamen wij aan in een zomers tropisch Rio. Dit was echt de ultieme vakantie. We hebben de eerste dag op de ipanema beach gelegen en kokoswater uit een kokosnoot met een rietje gedronken. We vielen op dit strand echt extreem uit de toon omdat ik geen stringbikini had en Rens geen speedo.
Op dag twee hebben we het alom bekende Jezusbeeld bezocht boven op de berg die uitkijkt over Rio. Dit was nog een beste klim van iets minder dan 700m, maar het ging wel enigszins voorspoediger dan de terugweg. We wilden namelijk het treintje of een bus naar beneden nemen maar een kaartje boven kopen kon niet en de bus die kwam maar niet. Uiteindelijk zijn we toch naar beneden gekomen en zijn we verhuisd naar een nieuw hotel in Rio, dichterbij het centrum. Daar hebben we 's avonds heerlijke Portugese meezingers aangehoord op een leuk lokaal pleintje. Dat Portugees wil er bij ons doorgewinterde Spanjolen nog niet echt in. We blijven Spaans brabbelen en overal gracias op zeggen. Het allervervelendst is het als ik gracias (Spaans) zeg en ik Rens dan wel obrigado (Portugees) hoor zeggen.
De volgende dag zijn we naar Ihla grande gegaan. Als dagtrip. Dat doet echt niemand als dagtrip. Iedereen aan wie we dit vertelden zei: maar waarom? Haha. Ihla Grande is een eiland op 3 uur reiden vanaf Rio en dan nog een half uurtje met de boot. Het is een supermooi tropisch eiland en hier hebben we een dagje rondgelopen en aan het strand gelegen en toen 's avonds dus weer terug.
Verder hebben we ook nog sightseeing gedaan in de stad en uiteraard hebben we ook nog op de copacabana beach gelegen. Rio is verder een hele leuke stad waar je leuke restaurantjes en cafeetjes hebt, waar wij veel gebruik van gemaakt hebben;). Na 5 heerlijke dagen zijn we met de bus naar Sao Paulo vertrokken.
Zodra we in Sao Paulo aankwamen, sloeg het weer om en is het 2 dagen bewolkt en regenachtig geweest. Het mocht echter de pret niet drukken. Sao Paulo is ook een redelijk mooie stad met een aantal highlights (zoals de empire state building van Sao Paulo die we beklommen hebben) en de grote kathedraal. 'S avonds hebben we in het oud-zuid van Sao Paulo heerlijk gegeten.
De laatste dag zijn we nog naar een grote overdekte markt geweest waar we de duurste appelen ooit gekocht hebben voor zo'n €1,5 per stuk. Wel erg lekker!
Na Sao Paulo zijn we via Lima (jaja, zelfs op het vliegveld geloofden ze deze omweg niet :p) naar Iguazu gevlogen.
De eerste dag hebben we de watervallen bezocht aan de Braziliaanse kant. Wat een watergeweld, maar ook een ontzettend mooi gezicht!
De tweede dag hebben we een hike gedaan van 9km door het regenwoud met privégids (aangezien niemand anders zo gek was :p). Aansluitend hebben we op een speedboot over de Iguazu rivier gevaren. We hebben toen wilde apen en krokodillen gezien. Daarna hebben we nogmaals de watervallen bekeken, gewoon, omdat het kon en vanwege het mooiere weer.
De laatste dag zijn we naar de itaipu dam aan de grens met Paraguay geweest. Dat ding is echt enorm. We hebben een tour gekregen langs en over de dam en dat was serieus best leuk! Ook zagen we capibara's en die zijn echt lachwekkend. We hebben de laatste avond nog heel lekker gegeten maar nu zit het er helaas echt op!
Morgen landen we weer op Schiphol en maandag begint helaas het echt leven weer!
XXX Rens en Nico

• 31 Mei 2014 - 13:32

Jeannette:

Hoi Nicolien en Rens,

wat een leuk verslag. Uiteraard hebben wij jullie inmiddels gezien en gesproken. En zelfs ge-bb .
    Fijn dat jullie weer heel thuis zijn. En zo'n mooie reis hebben gehad. Nu het " echte" leven weer.:(
    Dank voor jullie what 's appjes. Skipe....etc

Jeannette